Showing posts with label shaklee. Show all posts
Showing posts with label shaklee. Show all posts

Thursday, September 26, 2013

Pelayaranku buat anakanda tersayang....

Alhamdulillah...dengan izin Allah S.W.T, sehingga ke harini, Firas Amsyar dah setahun 9 bulan masih mengekalkan misi Penyusuan Susu Ibu dan InsyaAllah akan teruskan sehingga Firas berumur 2 tahun. Memang bukan mudah, perlu menuntut ilmu sebaiknya dari kaedah mengepam, amalan pemakanan sehinggalah cara mengendalikan susu EBM.








Selain dari mengamalkan petua tradisional, makanan sunnah, saya juga mengambil suplemen dari SHAKLEE. Segalanya untuk anak...Misi2 jugak, diri pun kena jaga jugak. Ibu sihat baru "production" susu pun meriah (walaupun saya kurus). Susu pun lebih berkualiti ye tak.

Takde la badan lembik dan tak bertenaga, anak pun dapat nutrisi yang secukupnya.

Set Penyusuan yang saya ambil, demi untuk memenuhi nutrisi yang sya perlukan disamping meningkatkan kualiti kesihatan diri.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=579036d9585c651f97a1490a46616132
...........................................................................
  Sebarang pertanyaan 
dan
untuk dapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya;
[Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia termasuk Sabah/Sarawak dan juga luar negara bagi yang berminat]



Sunday, September 8, 2013

Prenatal Vitamin - Suplemen dan dos yang diperlukan

wahai ibu...jangan merungut makan suplemen yer, ia makanan tambahan untuk dirimu dan si kecil dalam rahimmu ibu....
Wanita hamil perlu tahu bahawa mereka berkongsi nutrisi dengan bayi dalam rahim. Oleh itu, wanita hamil perlu mendapatkan bekalan nutrisi secukupnya seperti vitamin dan mineral tambahan. Tapi tidak bermakna dengan pengambilan suplemen ibu boleh meninggalkan pemakanan yang mengandungi karbohidrat, protein, lemak dan air. No, no, no.....

Prenatal vitamin umpama "seat belt" untuk ibu. Ia tidak menjanjikan anak yang bakal dilahirkan tidak mengalami masalah kesihatan atau kecacatan. Sekurang-kurangnya ibu hamil telah mencuba 'berikhtiar' melindungi diri dan anak, memberikan yang terbaik untuk ibu dan anak. Kita hanya merancang tapi Tuhan Yang Maha Esa menentukan segalanya.

Suplemen ibu hamil haruslah mengandungi vitamin A, zat besi(iron), asid folik dan Omega-3. Ibu-ibu perlu pastikan bahawa suplemen yang anda  ambil tidak melebihi dos yang sepatutnya ibu hamil ambil.

ASID FOLIK
  • PENTING bagi perkembangan fizikal dan saraf bayi dari awal kehamilan
  • sebaiknya diambil sebaik persenyawaan  berlaku bagi MENGHALANG kecacatan Neural Tube disamping membantu  pembentukan saraf dan sel-sel lain
  • oleh itu digalakkan diambil sebaik sahaja berkahwin kerana ada berlaku kehamilan tidak dirancang (bunting pelamin la tu)
 Dos dicadangkan                :   400 mcg/day 

Dos vitamin Shaklee           :  200 mcg/kapsul (B-compleks Shaklee)
                                                200 mcg/kapsul (Vita-lea Iron Formula Shaklee)      


Kurangkan risiko bayi menghidap Spina Bifida dengan mengambil suplemen yang mengandungi 400 mikrogram daripada masa kita cuba untuk hamil sehingga usia kehamilan tiga bulan dan teruskan sehingga melahirkan.

ZAT BESI (IRON)
  • PENTING untuk pembentukan sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tubuh
  • KURANGKAN risiko kelahiran pramatang
  • TERLEBIH ambil dos boleh menyebabkan sembelit dan pedih perut
  • PENGGANGGU serapan zat iron adalah ikan, daging merah, hati, produk tenusu seperti susu, mentega atau keju dan suplemen kalsium. **(ambil sejam sebelum atau 2 jam selepas makan dan iron tidak boleh di makan dengan kalsium)
Dos dicadangkan           : 18 mg/day (wanita tidak hamil)
                                       : 27 mg/day (wanita hamil)

 Dos Vitamin Shaklee    : 9 mg/kapsul (Vita-lea Iron Formula)


KALSIUM
  • PENTING bagi pembentukan tulang dan gigi
  • KEKURANGAN kalsium, ibu hamil terdedah kepada risiko preeclampsia yang boleh membawa maut kepada ibu dan ank dalam rahim
  • suplemen kalsium yang diambil perlu mengandungi Vitamin D dan Magnesium

Dos dicadangkan           : 1000 mg/day (wanita tidak hamil)

 Dos Vitamin Shaklee    : 225 mg/kapsul (Vita-lea Iron Formula)
                                         500 mg/hidangan (Energizing Soy Protein)
                                         250 mg/kapsul (Ostematrix)


OMEGA-3
  • PENTING bagi perkembangan otak, pembentukkan sistem saraf dan menjamin penglihatan yang baik
  • ikan Salmon adalah sumber terbaik omega-3 tetapi dikhuatiri boleh menyebabkan keracunan merkuri kerana pencemaran sungai di US

Dos dicadangkan           : 200-300 mg/day (wanita hamil dan menyusukan anak)

 Dos Vitamin Shaklee    : 330 mg/kapsul (Omega Guard)
                                       

VITAMIN A
  • PENTING bagiperkembangan fizikal, penglihatan dan daya tahan tubuh
  • TERLEBIH dos boleh menyebabkan kecacatan pada bayi

Dos dicadangkan           : kurang @ sama dengan 5000 IU/day (wanita tidak hamil)

 Dos Vitamin Shaklee    : Vitamin A as beta carotena 1250 IU/kapsul (Vita-lea Iron Formula)
                                         Vitamin A as Vitamin A acetate 1250 IU/kapsul (Vita-lea Iron Formula)
                                    




...........................................................................
  Sebarang pertanyaan 
dan
untuk dapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya;
[Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia termasuk Sabah/Sarawak dan juga luar negara bagi yang berminat]





Friday, April 13, 2012

Bagaimana Hadapi Healing Crisis...



Di samping mereka yang merasai perubahan selepas mengambil supplement natural Shaklee ini, ada juga yang merasakan tiada kesan terhadap diri mereka. Apakah benar bahawa supplement tersebut tidak sesuai dengan tubuh mereka?Tubuh kita terbina dari pelbagai bahan termasuk vitamin dan mineral. Biasanya kita mendapat bekalan vitamin dan mineral dari pemakanan dan persekitaran, misalnya vitamin C dari buah dan vitamin D dari cahaya matahari. Namun disebabkan beberapa faktor, kebanyakan vitamin dari sumber tersebut tidak dapat membekalkan keperluan tubuh kita yang secukupnya. Oleh itu kita perlu vitamin.

Vitamin & mineral Shaklee adalah diperbuat dari sumber semulajadi agar ia dapat dimanfaatkan sebagaimana kita makan buah oren dan berjemur di bawah matahari pagi.Namun, adakah orang yang tidak serasi dengan vitamin?Sebenarnya ada 3 jenis golongan yang merasakan mereka tidak serasi dengan Shaklee:
  • Yang mengalami rasa nak demam, pening, rasa nak muntah, etc. bila mengambil supplement Shaklee
  • Yang merasakan tiada apa2 perubahan terhadap dirinya
  • Yang mengalami masalah seperti ruam2, gatal2 dan sebagainya.
Penerangan:
Golongan (1) :- mereka yang mengalami healing crisis atau krisis penyembuhan.
Golongan (2) :- mereka yang menghadapi masalah penyerapan vitamin oleh sebab2 tertentu.
Golongan (3) :- mereka yang alergi pada supplement yang mengandungi herba contohnya alfalfa.
Krisis penyembuhan atau healing crisis adalah kesan yang dapat dirasai oleh mereka yang mengambil makanan tambahan, terutama vitamin & mineral natural Shaklee. Ini berlaku bila tubuh kita yang yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh, hasil dari pengambilan pemakanan tambahan bermutu Shaklee. Pengambilan makanan bernutrisi tinggi (dalam kes ini, vitamin/mineral Shaklee) membuatkan nutrien ini bertindakbalas dengan oksigen dan menjadikan sistem dalaman kita lebih cergas bekerja. Oleh yang demikian, tisu2 dan sel2 mula membuang toksin. Jadi, mereka yang pertama kali mengambil nutrien bermutu ini akan mula berasa tak sedap badan, mungkin nak demam, sakit kepala, sakit pinggang, muntah2 dan sebagainya. Kenapakah proses pembuangan toksin boleh mendatangkan kesan sedemikian?
Sebenarnya ia bukan kesan sampingan atau side effect, sebaliknya tindakbalas normal, dan sekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok. Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh.Umpama sebuah tangki yang berkarat di bahagian dalamnya. Apabila dibersihkan, maka keluarlah karat2nya, lalu tinggallah tangki yang bersih. Tubuh kita seperti tangki itu yang penuh dengan karat. Oleh itu, seperti karat2 yang keluar bila dia dibersihkan, toksin dan benda bahaya akan keluar dari badan kita bila mengambil supplement.
Bagaimana cara untuk mengurangkan kesan healing crisis? Seperti tangki di atas, bila nak kurangkan nampak kotor kelodak dan karat yang keluar, kita alirkan air yang banyak agar ia cair. Begitulah juga dengan healing crisis. Perlu tambah kuantiti air yang diambil. Supaya kesan healing crisis dapat diatasi.Jangan risau sekiranya anda mengalami krisis penyembuhan/healing crisis. Ia bukan satu petanda ketidakserasian, atau badan anda tidak sesuai dengan Shaklee. Malah ia adalah petanda yang bagus.
Credit : Kak Cery

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...